Saturday, April 30, 2011

cintaku.............

cintaku
Ya ALLAH...............
tolong khabarkan pada sidia
jangan menyayangi aku lebih daripada keluarganya
jangan agungkan aku lebih daripada orang tuanya
YA ALLAH......
tolong katakan pada sidia aku menyayanginya bukan kerana rupanya
tetapi aku menerima dan menyayanginya kerana
imannya.....akhlaknya.....dan kerana budinya.....
serta kerana kasih sayang yang kau berikan kepadaku terhadapnya...
YA ALLAH......
dia menyayangi aku juga kerana kasih sayang
yang kau turunkan kepadanya terhadapku,,,,,
MAKA,,,,,
kau jagalah ,kau berkatilah ikatan perasaan ini YA ALLAH,,,,,,
agar tak dicemari oleh bisikan syaitan.....
YA ALLAH.....
berikanlah aku keimanan yang utuh YA ALLAH....
agar aku menjaga kesucianku dan maruahku.....
YA ALLAH....
katakan pada sidia
jangan ucap sayang sebelum citanya terlaksana
jangan ucap cinta sebelum citaku tercapai......
YA ALLAH.....
tolong khabarkan pada sidia
aku masih milik keluargaku
tolong sedarkan sidia YA ALLAH
jangan memandang aku dengan nafsu syaitan
tapi pandang lah aku dengan keimanannya.....
YA ALLAH....
kau selamatkanlah walau dimana jua sidia berada
kau berkatilah dia dengan keredhaan mu YA ALLAH
agar si dia sentiasa ditemani dengan keimanan..
YA ALLAH.....
khabarkan pada sidia
aku tak mengharapkan sanjungan daripadanya
kerana aku menerimanya dengan ikhlas....
jauhilah dia daripada sebarang keraguan terhadapku
dan
jauhilah aku dari sebarang keraguan terhadap dirinya......
Yakinkanlah kami jodoh pertemuan di tangan MU YA ALLAH....
katakan pada si dia YA ALLAH
jangan menyayangi aku kerana rupaku tapi
sayangi lah aku kerana diriku.....
YA ALLAH.....
jauhilah aku dari membuat sidia keresahan
sedarkanlah aku....
andai aku terlalai tika bersamanya.....
khabarkan pada si dia
aku menyayanginya selagi dia mencintaimu YA ALLAH....
aku menghormati dia selagi dia menghormati orang tuanya....
YA ALLAH......
Kau berikanlah aku dan si dia
kekuatan
agar iman kami tidak goyah
tatlaka bersua
SESUNGGUHNYA,,,,,
YA ALLAH,,,,,aku dan si dia hanya insan biasa
yabg akan lemah bila digoda dan tergoda
keoadamu aku berserah
dan kepadamu jua aku memohon
jauhilah aku dan sidia daripada melakukan kemungkaran terhadapmu YA ALLAH
peliharalah ikatan perasaan ini YA ALLAH
agar kami mendahulukanmu dari segala tindakan kami
Akhir sekali YA ALLAH,,,,
kau khabarkan kepada kami
tatkala kami berjauhan kejutkanlah kami,,,,
semua yang berlaku adalah dugaan dariMU....
katakan juga padanya YA ALLAH....
hubungan ini terjaga
selagi terjaganya hubungannya denganMU YA ALLAH
kerana aku tak mampu mengatakannya
kerana aku tidak mahu menjadi fitnah kepadanya
kerana tulusNya aku menerimanya
dengan berkat perasaan yang kau turunkan kepadaku terhadapnya........

No comments:

Post a Comment